Att jobba känns vuxet

Jag har avverkat min första sommarlovsdag på "jobbet". Det känns så fel att säga jobbet för det känns så vuxet och jg är inte vuxen ännu. Men det går heller inte att säga sommarjobb, för det är mer än så.
I vilket fall så har jag tänkt djupt idag när jag låtit tankarna flyga i obestämd riktning. Jag är idag 17 år och har hela livet framför mig och borde ta vara på tiden för att upptäcka saker och inte missa saker som jag verkligen vill göra. Om ett antal år så är jag förhoppningsvis färdigutbildad till något som jag verkligen vill och som jag då ska jobba med tills jag är pensionär (om inget oväntat inträffar)
Varför i hela friden ska jag då lägga ner så mycket möda i jobb på min enda lediga tid? När jag senare i livet endast kommer att ha mina semesterveckorr.
Det var en klok lärare som fick mig att tänka så!

Så jag har nu bestämt mig för att försöka jobba mindre och känna av att jag lever och att det finns en viss frihet.
Dessvärre så är jag beroende av pengarna såhär över sommaren och måste därför spendera en del tid där uppe.
Men en sak är säker, max 4 - 5 veckor.

Ge mig fredag nu och en puss.

Avtryck
Postat av: :o)

Undra vart hon jobbar? :)

Tapetshoppandet gick lysande. Gröna nyanser mot vita, kan nog bli nice!

2008-06-10 @ 10:56:39
URL: http://lillefots.blogg.se/
Postat av: Käärstin

Ett brev är påväg :) (L)

2008-06-10 @ 15:22:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Du kommer tillbaka?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0