Solen går ner över taken och vinden har vänt..

Jag vandrar som en ande och trivs med tystnaden. Om dagarna fixar jag i lägenheten som en trogen hemmafru. Jag går långa promenader med min söta Enzo. Plockar bland skolsakerna och räknar ner till den dagen jag står fri som en fågel. make a change. Jag har skämt bort mig själv. en klänning, ett linne och en tröja. Jag hade sett fram emot en fika för att ta igen förlorad tid och prata om livets alla kval, men det härjar magsjuka både här och där.

Solen gick precis ner utanför taken. Tidigare i eftermiddags så var jag på anställningsintervju, jag kände mig vuxen och hoppas på magkänslan. Precis så var jag & Helene var ute på en kvällspromenad. det är härligt att inte behöva klä sig för istid längre. Nu fixar jag mat till Enzo, snart rastar jag honom för natten och senare pysslar jag om min sjukling och pussar på honom lite extra mycket.


Avtryck

Kommentera inlägget här:

Namn:
Du kommer tillbaka?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0