Ordlös, igen!

Spackel, maskeringstejp. Storhandling. Långa promenader. Omsom regn omsom sol. Storstädning. Slipning, målning. Organisering. Matlagning, diskning. Givande samtal, tankar om livet. En kamera som samlar damm. Kvällspromenader hand i hand. Musiktoner som aldrig dör ut.

Jag känner mig förvånansvärt effektiv för att ha lov, jag hade väntat mig sofliggning och ångest över hur lite jag gör, men tvärt om. Inte en lugn stund har jag haft, varken igår eller idag hitentills. Jag har tvättat för första gången i mitt liv och försökt organisera tvätten med hjälp av möbler eftersom att vi inte har haft en tanke på tvättställ.

Äntligen har jag fått i mig frukost och nu ska jag städa av det lilla rummet vi målat så att vi kan börja organisera, diska undan ett diskberg och därefter gå en långpromenad med min lilla för att invänta min andra halva.


Avtryck
Postat av: Petra

Men det kommer mer, ni måste ju ÖNSKA er nåt också! :) Ja det känns lite konstigt och tungt att inte vara tillsammans just den 24:e. Vi får allihop planera in det till nästa år och så får mamma försöka ta semester om det går. Jag har inte heller fått allt helt klart för mig gällande den 26:e och nyår. Får prata med mamma och se hur hennes tankar går... Puss

2009-10-29 @ 18:03:02
URL: http://petralindhe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Du kommer tillbaka?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0